FAQ Najczęściej zadawane pytania odnośnie
zgłoszeń na utylizację azbestu

  • Czy mogę złożyć wniosek na utylizację azbestu jeśli w poprzednim naborze zrezygnowałem z udziału w projekcie?

    Tak

  • Czy grożą mi jakieś konsekwencje finansowe jeżeli zrezygnuję z realizacji wniosku?

    Tylko w przypadku realizacji przez Wykonawcę prac związanych z usuwaniem azbestu (wyjazd na miejsce
    lokalizacji itp.)

  • Czy mogę zrezygnować z udziału w projekcie po złożeniu wniosku?

    Tak, należy taką informację na piśmie przekazać do gminnego koordynatora projektu oraz wykonawcy prac.

  • W jaki sposób mogę skontaktować się z wykonawcą prac w celu ustalenia terminu utylizacji azbestu?

    Informacja o wyborze wykonawców oraz osoba do kontaktu będzie znajdowała się na stronie projektu.
    Wykonawca będzie się kontaktować z beneficjentami w celu ustalenia dogodnego terminu realizacji.

  • W jaki sposób będzie przekazywana informacja o zakwalifikowaniu wniosku?

    Informacja będzie można uzyskać u właściwego Gminnego Koordynatora projektu lub w biurze projektu. 

  • Jakie załączniki są potrzebne do wniosku gdy azbest zalega na nieruchomości?

    W przypadku azbestu pozostającego na gruncie:
    kserokopia Oświadczenia Wykonawcy demontażu zgodnie z § 8 ust. 2 rozporządzenia Ministra Gospodarki,
    Pracy i Polityki Społecznej z dn. 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego
    użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.) - nie dotyczy w
    przypadku odbioru wyrobów zdemontowanych przed 6.05.2004 r.

  • Jakie załączniki są potrzebne do Zgłoszenia gdy azbest występuje na dachu?

    W przypadku pokryć dachowych:
    kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem Zgłoszenia wykonania robót budowlanych
    związanych z usunięciem wyrobów zawierających azbest pochodzących z demontażu pokryć
    dachowych na budynkach

    lub

    kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem prawomocnego pozwolenia na rozbiórkę budynku lub przebudowę dachu złożonego do właściwego organu administracji architektoniczno-budowlanej.
    Każdorazowo – jeśli charakter robót tego wymaga.

  • Czy na Zgłoszeniu są potrzebne podpisy współwłaścicieli?

    Do podpisu Zgłoszenia lokalizacji uprawniona jest osoba posiadająca prawo do dysponowania nieruchomością której dotyczy ww. Zgłoszenie na cele związane z realizacją Projektu.

  • Gdzie należy się zgłosić jeśli chce się usunąć wyroby zawierające azbest?

    Należy się udać do urzędu gminy/miasta właściwego ze względu na lokalizację występowania wyrobów
    zawierających azbest.

  • Kto może złożyć zgłoszenie lokalizacji w celu usunięcia wyrobów zawierających azbest?

    osoby fizyczne (100% dofinansowania),